Czy wizytówki są aktualnie potrzebne?
Otwierając własną działalność gospodarczą, pierwszymi krokami zazwyczaj są: stworzenie loga oraz wydrukowanie unikalnych wizytówek. Wiele osób prywatnych oraz przedsiębiorców kolekcjonuje wizytówki. Ale czy w dzisiejszych czasach, w których dane praktycznie każdej firmy można znaleźć w internecie są one niezbędne?
Piękna, elegancka wizytówka zawiera zazwyczaj najważniejsze informacje o firmie. Najczęściej dane kontaktowe. Jednak nie ma już na niej wiele miejsca na przedstawienie oferty firmy. Rozbudowane funkcje tworzenia listy kontaktów w smartfonie pozwalają na utworzenie podobnej wizytówki firmy. Dzięki temu w łatwy sposób będziemy mogli wysłać smsa z załączona wizytówką do naszych kontrahentów. Dodanie kontaktu w telefonie jest bardziej praktyczne, niż noszenia pliku wizytówek w portfelu. Znika również problem zagubienia małej karteczki z danymi firmy.
Problemy związane z organizacją zebranych wizytówek w formie papierowej sprawiły, że coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na cyfryzację bazy danych. Pomocne w tym, są dostępne na rynku programy. Ponadto, postęp technologiczny, Internet prawie w każdym telefon ie, umożliwia odszukanie danych teleadresowych poszczególnych firm. Dostępność tych danych sprawia, że większość osób zamiast przeszukiwać sterty małych karteczek woli wpisać właściwą frazę w wyszukiwarkę internetową.
Tradycyjne wizytówki najczęściej leżą zapomniane w szufladzie. Dlatego nakład czasu i pieniędzy lepiej przeznaczyć na zarejestrowanie swojej domeny. Warto stworzyć pod nią bloga lub przekierować na swój profil na Facebooku, kanał na Youtube czy stronę firmy. Dzięki temu potencjalny klient otrzyma więcej informacji o profilu naszej działalności, niż zawarte na tradycyjnej wizytówce.
Warto zdać sobie sprawę, że czasy się zmieniają. Sposób przekazywania informacji nie jest taki sam jak kilka lat temu. Z tego względu modyfikacji uległy również wizytówki. Jednak nadal stanowią one pierwszy kontakt potencjalnego klienta z firmą, dlatego powinny być dopracowane oraz zachęcać do kontaktu.
Artykuł powstał przy współpracy z www.k-2druk.pl
Najnowsze komentarze